Nå kan verdens raskeste stasjonsvogn bestilles!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Tips en venn
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ T-Modell, diamantweiß, Fahraufnahme ;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 9,1 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 206 g/km
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate, diamond white, driving shot; Fuel consumption combined: 9.1 l/100 km; combined CO2 emissions: 206 g/km

Stasjonsvogn kjedelig? Å neida, nå kan du bestille én av sorten som gjør 0-100 km/t på 3,5 sekunder. Ytelsen i nye Mercedes-Benz E63 S 4Matic+ leveres av en høyst potent V8-motor med 612 hk, og med et maks dreiemoment på saftige 850 Nm ubrutt fra 2500 til 4500 omdreininger! Gjett om dette sparker!

Den oppgitte toppfarten på 250 km/t er resultatet av elektronisk begrensning.

Bort med sperra, og du ville se godt forbi 300 km/t gitt greie kjøreforhold!

Fabrikken oppgir et forbruk ved blandet kjøring (bensin) til 0,94 l/mil. Den som klarer å få til noe slikt med dette kraftverket vil jeg gjerne se… Så tror jeg jo heller ikke at forbrukstall er det kjøpere av denne AMG-bomben ser mest etter. Ytelsene, derimot…

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ T-Modell, diamantweiß, Fahraufnahme ;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 9,1 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 206 g/km
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate, diamond white, driving shot; Fuel consumption combined: 9.1 l/100 km; combined CO2 emissions: 206 g/km

I en E-Klasse stasjonsvogn kan dessuten flere ta del i kjørenytelsene. Her er det raus innvendig plass, og et bagasjeromvolum som i utgangspunktet ikke forbindes med rene sportsbilytelser.

Bilen er ellers proppet med innovative løsninger og ny teknologi, som for eksempel det avanserte firehjulsdriftsystemet AMG Performance 4Matic med 100 prosent variabel kraftdistribusjon, og AMG cylinder management som sømløst kan deaktivere fire av sylindrene ved begrenset kraftetterspørsel for å senke forbrukstallene og redusere utslipp.

Kreftene distribueres via 4Matic+, som kontinuerlig overvåker underlaget for optimalt grep. Førere som vil ha full kontroll selv, kan velge ”drift mode” i Race-menyen på S-modellene. Dette gir ren bakhjulsdrift, manuelt girmodus og frakoblet ESP. Med den effekten skal man være ganske sikker på egne kjøreferdigheter for å trykke på knappen og la det stå til!

Ellers har bilen selvfølgelig Wide Screen Cockpit, head-up display, 360 grader kamera, multibeam LED med 84 lysdioder, Burmester Surround Sound – og litt av hvert mer…

Prisen? Ja, du måtte spørre?

Stasjonsvognmodellen starter på 1 592 900 kroner. Og så spørs det selvsagt hva du plukker med i tillegg…

  • Arkiv

  • PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com